Caroline Ignell
Caroline Ignell

Avhandlingens titel

Exploring changes of conceptions, values and beliefs concerning the environment. A longitudinal study of upper secondary school students in business and economics education.

Handledare

Professor Shu-Nu Chang Rundgren, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet

Biträdande handledare

Professor Cecilia Lundholm, Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktikStockholms universitet, och Professor Peter Davies, School of Education, University of Birmingham UK.

Ordförande vid disputationen

Professor Shu-Nu Chang Rundgren, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet

Opponent

Professor Jeppe Læssøe, Danish School of Education, Aarhus universitet, Danmark

Betygsnämndsledamöter

Professor Carmela Aprea, Friedrich-Schiller-Universität Jena, Tyskland
Professor Ulla Riis, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet
Professor Jon Ohlsson, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet
Suppleant Docent Anna Seim, Nationalekonomiska institutionen, Stockholms universitet

Sammanfattning av avhandlingen

This thesis is conducted within a set of educational research that relates upper secondary school students’ understandings and values within the interdisciplinary area of economics and environment. The main focus is changes in students’ views on the pricing of goods and services that causes negative environmental impact. Furthermore it explores changes in students’ value orientations and changes in beliefs of how to solve climate challenges efficiently. Three studies were carried out with students over the time of 2.5 years. 

Länk till abstract och avhandlingen i fulltext i DiVA